Direktlänk till inlägg 11 augusti 2012

Skogens blåa bär!

Av Ia - 11 augusti 2012 15:27


Den godaste sylten man kan äta till pannkaka är blåbärssylt. Tydligen är det ganska olika när det gäller tillgången på dessa små goda blåa bär i skogen. Men just utanför knuten hos mig finns det. Nåja, två hundra meter från knuten. Ganska säker på att ingen björn kommer och stör mig är jag också även om jag vet att den är mer rädd för mig än jag för den. Nu återstår det bara att rensa dem. Plockade ca 4 liter på en kort stund. Nästa promenad med hunden får bärplockaren hänga med. Längtar just nu blåbär och mjölk eller blåbärspaj...eller till och med pannkaka, grädde och blåbärssylt!


På återseende!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia - 7 september 2012 21:30


Undrar om jag kommer att vänja mig vid att (tidvis) vara helt ensam? Eller ensam är jag egentligen inte. Jag har en hund som följer mig i hasorna vart jag än går som tur är. Men han är inte så pratvillig. Nu är det ett år kvar till att sonen ...

Av Ia - 7 augusti 2012 13:18

När ett läsår håller på att ta slut och sommarlovt är i antågande börjar listorna att fyllas med diverse saker som ska göras under sommaren. Semestrar, baddagar på stranden, folk som man ska besöka, renoveringsprojekt som ska påbörjas, fortsättas ell...

Presentation


Kvinna, fru, mamma, ragunda-bo, storasyster, svägerska, lärare, vännina/vän, arbetskamrat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards